torsdag 29 september 2011

Surströmming

Ja, det har jag idag testat för första gången i mitt liv!! Har endast ett minne från när mina föräldrar åt det en gång hemma. Jag minns bara att lukten va väldigt otäck haha.. Men minns ju den inte. Men den va inte så farlig å smaken va mest bara salt, mandelpotatis, rödlök och tunn röd med smör på gjorde ju att det inte blev så supermycket smak av fisken. Eftersom min arbetskamrat som hade bjudit hem oss på detta är från Kiruna så blev det ju även glass och varm hjortronsylt till efterrätt ;) hade inte prövat det heller (hjortronsylten då) det va åxå gott ;)

Så det har varit en toppenkväll kan ja lova, mkt goa skratt blev det med.

Det enda trista är att jag har så ont i min tumme, får se om d går över till i morgon. Annars blir d inget jobb ;(

Men däremot så blir det att åka till Öland å gå på skördefest för första gången wiiii ;)

Testar än en gång att blogga från mobilen, nu med en app. Så får se hur det går ;)

Over and out!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar