måndag 15 november 2010

Bokmal!!

Ja jag har fortsatt i spåret att läsa böcker, eller lyssna!! Men nu läser jag Karin Wahlberg... hon skriver ju deckare som utspelar sig i Oskarshamn... dom kretsar kring kriminalkommesarie Claes Claesson och Kirugen Veronica Lundborg. Som för övrigt är gifta med varandra, inte början av första boken, men dom blir ihop i den i alla fall!! Har tidigare läst "Tröstaren" och "Matthandlare Ohlsson" ur samma serie, men dom är bland dom nyaste så jag har ju verkligen börjat i fel ände=O) Men nu har jag läst ut den första "Sista Jouren" och har kommit halvvägs på den andra "Hon Som Tittade In" sen har jag nog bara fyra kvar eller ngt!! =O) Hade verkligen inte lyckats med å läsa fem böcker på snart två eller möjligen tre veckor, om jag hade läst dom själv!! Grejen med att lyssna är ju att man kan göra saker under tiden... sitta vi datorn, diska, plocka in tvätt... ja t.o.m på jobbet kan jag lyssna så länge inte dammsugaren är på kankse, då kan det bli svårt att koncentrera sig även om man kan överrösta med ljudet. =O) Nog om detta!!!!!!!

I helgen som varit har jag hängt med K som varit hemma från Gotland, å självklart hennes lille son=O) Han fyller 1 år nästa vecka, men han kan redan gå fortfarande något ostabilt inte mkt men lite... å det är inte längesen dom va hemma sist så man kan ju snacka om att det händer grejer!! =O) Med barn så händer det verkligen ngt nytt varje dag.

Vi hängde bl.a ute hos min syster, å ingen va gladare än Linn av att får träffa Karl, dom är bara så söta ihop=O) L är verkligen förälskad i denna lilla varelse å K verkar lika förtjust i L, så det är ju besvarat!! Å allra lyckligast är jag som verkligen älskar dom små liven, min systerdotter betyder verkligen allt för mig å jag är världens lyckligaste moster/fadder... <3
Allra roligast är ju faktiskt att L tycker om mig lika mkt, för det är faktiskt inte alldeles självklart, men nu är det så å jag är såå glad för det. Hon tjatar jämt om att få komma å hälsa på mig hemma, å igår sa hon faktiskt att hon ville sova Lollo, när min mamma tillika L:s mormor undrade om hon ville sova över hos mormor å morfar snart.. hahahaaa så go. Men jag föreslog att vi båda kunde sova över hos mormor, så vi får väl se.

4 kommentarer:

  1. Hej fina Lollo, Ville bara titta in hos dig och berätta att jag tänker på dig. För att denna dagen inte ska bli allt för tung för dig, så får du glädja dig åt att din mormor och Birgit får fira änglajul tillsammans i framtiden :-)

    Stor kram

    /Hannah

    SvaraRadera
  2. Hej fina Hannah!! Kul att du tittat in ;) e ju dålig på att skriva ser jag, men får skärpa mig så du kan komma hit fler ggr ;) tack för ditt fina inlägg, dina ord värmer verkligen!! <3 kram

    SvaraRadera
  3. Kram på dig finaste Lollo och tack <3
    Lovar att titta in snart igen :-)
    Din vän
    /Hannah

    SvaraRadera
  4. Ja gör det ;) För nu har jag uppdaterat, ska försöka å blogga mer nu.. Kan ju vara lite kul nu när jag har börjat träna, å peppa mig själv genom att skriva om det. Kanske ngn som läser som kan peppa genom att kommentera med ;) hoppas du hade kul med "Lugna Favoriter" ??!
    Kram, din vän //Lollo

    SvaraRadera