tisdag 10 februari 2009

CV

Idag har man då suttit hemma hos mamma och pappa och lånat datorn (har ju ingen skrivare) så då får man sitta där och dona. Skrivit ut CV och meritförteckningar, för att skicka till olika arbetsplatser. Måste ju skicka till allt och alla, även om man inte vill. Men jag ska nog lyckas få tag i jobb någon gång hoppas jag.

Fick ringa alfakassan också och kolla så att jag hade skrivit på mina papper, vilket jag hade som tur va. Trodde nämligen att jag i min förvirring hade glömt det. Hade jag inte ringt och suttit i den där jobbiga telefonkön så hade det ju tagit tre veckor innan man fått papper om man inte hade skrivit på. Men nu ska jag bara vänta på att bli godkänd, och hoppas på att det dimper ner pengar på kontot=)

Ska snart in till stan och umgås med min kära vän Vican, och göra sånt som vi brukar göra nämligen helt oväntade saker som att åka hit och dit och göra det och det. Men det är alltid lika roligt.

I morgon ska jag vara barnvakt åt min underbara systerdotter Linn, om det nu blir av för att syster har nämligen åkt på vinterkräksjukan (som alla andra) men när jag hade det förra veckan så varade det bara en dag. Sen va man pigg som en nötkärna, så man kan ju alltid hoppas på att det är likadant för syster. Vill ju väldigt gärna träffa skrutt, men men vi får se. Återkommer om det i morgon.

Ha d bäst vänner

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar