fredag 10 april 2009

Måste sova!!!

Jaha, shit va dagarna går, vet inte när jag skrev sist. Men jag har fullt upp hela tiden (trots att jag e arbetslös) Min kompis som har flyttat till ett hus, håller på att renovera för fullt och som den trogne vännen man är, så ställer man ju upp.
Har varit och köpt mig ett par tidningsställ som man hänger på väggen. Har kollat på dom så länge, men inte haft pengar. Så nu har jag äntligen fått köpa dom. Skruvade upp dom förut ikväll och jag blev så nöjd=) Försökte lägga in en bild på resultatet, men det misslyckades får se om jag kan göra det i morgon.

Jaha, i morgon (eller idag blir det ju eftersom klockan är så mycket nu när jag skriver=)) ska jag iväg och hälsa på en kompis på sjukhuset i västervik, hon har opererats för urinsten, för andra gången, förra gången misslyckades operationen så hon fick göra om den nu. Så hon har legat där sen i onsdags. Hatar sjukhus, får panik bara jag kommer innanför dörrarna, tror att även om man är där för ett brutet ben, så kommer man att dö. Varje gång mormor låg på sjukhuset när jag va liten trodde jag hon skulle dö, så jag tjöt alltid, eller jag höll ju god min, men kan knappt prata och känner att gråten sitter i halsen. Hon dog ju inte någon utav dom där gångerna jag trodde hon skulle göra det. Däremot gjorde hon det den gången jag absolut inte trodde att hon skulle dö. Det va för lite mer än tre år sen, Marie min mammas och pappas granne, övertalade mig som tur va att följe med mamma och hälsa på den där söndagen den 18 december 2005. Tur va det för på måndagen den 19 december gick hon bort, min älskade mormor som skulle fyllt 95 år i dag (10 april)

Borde egentligen sova nu, för vi ska åka vid tio, men jag är pigg som en nötkärna, vilket inte är ovanligt vid denna tid på dygnet, när det gäller mig. Särskilt inte om jag ska upp tidigt heller, för tyvärr får jag inte bort den där spårren som gör att man tänker, jag måste sova, jag måste sova... Nä, men jag ska försöka sova nu jag lovar, får försöka tänka på något annat.

Ha det bra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar