onsdag 1 april 2009

Slit och Släp!!

Jahopp, det va värst vad dagarna går fort, nu är det helt plötsligt ett par dagar sen jag skrev sist igen. Man hinner inte med. Igår hade jag fullt upp, min kompis som har flyttat till hus är i stort behov av min hjälp, och hjälper så gärna till. Det är bara roligt, vi har mest konkat på möbler och kartonger hit och dit, dessutom har nog varit på tippen tre gånger på kort tid. Blir nog en sväng idag med=) Men nu har vi äntligen börjat måla i hallen och ta bort den hämska färgen i trappen till övervåningen. Så det blir mitt jobb, att ta hand om trappen. Men jag tycker det är sååå kul.. älskar att ta i och bli lite skitig=) Hahahaaa, nä men allvarligt jag älskar faktiskt det.

I morgon är det dags för arbetsförmedlingen igen... ååååå det är ju så tråkigt, dom kan ju inte göra något för en. Jag söker jobb hit och dit, men vad hjälper det. Det är ju ingen som hör av sig suck.. Fick i och för sig svar från ett ställe igår, eller i förrgår, kanske det va. Men i alla fall det jobbet fick man ju inte. Men det gjorde inget, är inte sugen på att flytta än. Eller helst av allt vill jag bli kvar här hemma resten av mitt liv, tycker om att bo i en liten stad. Även om Oskarshamn inte alltid har så mycket att erbjuda. Men jag blir ju inte yngre så för min del är det snart lungt, men alla andra är det ju inte så kul för. Men jag vet bara inte vad man ska göra för att det ska bli roligare att bo i Oskarshamn???!!! Finns mycket man skulle kunna göra, men man har ju inte pengarna för att kunna öppna något. Annars skulle det va roligt att starta något för ungdomar.

Nähe, nu ska jag snart iväg och "jobba" så det är bäst att göra sig i ordning. Ha d bäst

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar