måndag 1 juni 2009

Akuten!!!

Hej!!! Blev ingen tolvskillingsmarknad för min del igår, utan jag fick va hemma och vila min fot, som jag inte kunde gå på. ringde sjukvårdsupplysningen och dom tyckte jag skulle komma in så dom fick titta på min fot. Ringde strax efter 11:00, det va kö på 50 minuter, så jag knappade in att dom skulle ringa upp mig, 12:15 ringde dom, så fick jag en tid 16:30. Sen satt jag bara hemma och väntade på att klockan skulle gå. Mamma va snäll och skjutsade mig och va med mig in. 1,5 timme tog det. Fast mestadels satt vi och väntade på läkaren och sköterskorna, det dom gjorde tog inte så lång tid. Fick stelkrampsspruta=( gjorde ju i och för sig inte så ont, men jag hatar sprutor, men som sagt det gick bra. Fick göra en röntgen med, bara för att se så det inte va några rester kvar efter spiken. Vilket det tur nog inte va. Så nu ska jag käka antibiotika i tio dagar, nice.

När jag va klar på akuten åkte jag och en kompis hem till syrran och grillade. Spelade spel och hade det allmänt trevligt.

Idag sov jag till mobilen ringde klockan 13:00 hihiii.. lite väl länge kanske, men så är det ibland. Då va det bara att hoppa in i duschen och klä på sig, för sen bar det av till syrran igen, för att fira mors dag. Med massa gottigt, glass, fruktsallad, rabarberpaj (som jag inte äter) men åt ändå=) bullar, och lite annat. Trevligt va det också.

Väl hemma har jag inte gjort så mycket, kollat på film och så, måste vila foten så jag klara att jobba i morgon, eller idag om man ska gå efter klockan=) Det ska bli så kul att komma tillbaka till jobbet, har längtat hela helgen=) Men snart smäller det. Kanske borde ta och sova lite, för i morgon kan jag inte sova hela dagen ju. Ska till arbetsförmedlingen innan jobbet också. Men det är ju bara att ställa klockan egentligen.

Jaja, om jag inte slutar skriva snart så kommer ju klockan bli ännu mer, så ha d bäst, nu sär det slut för idag..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar