lördag 15 augusti 2009

Oh my good!!!!!

Va jag är dålig på att blogga=O) Kan inte ens minnas vad jag har gjort sen sist... jo i stort sett, men onödigt att dra allt i detalj. Får det stora.. va på Gotland en vecka med fam Andersson, har bott grannar med dom i 20 år, mina föräldrar bor ju fortfarande kvar snett mitt emot, men vi barn flyger ju ur boet och det har vi alla gjort, utom en, men han är bara 15 så=O) Men vi andra, bor runt om i stan, en på Gotland och en i Kalmar. Vi är som syskon allihop, fast vi e ju inte det då=O) Men i alla fall, en dröm jag har haft är att åka till Gotland, har bara varit där när bror gjorde lumpen och då såg man inte så mycket av Ö:n. Men nu fanns det ju en kanonanledning att åka för fam Andersson, när deras dotter bor där, och snälla som dom är så fick jag hänga med en vecka, vi hyrde stuga på Tofta. Min bror va åxå med över, han spenderade ju ganska mycket tid där förr=O) Visserligen mest på regementet å där omkring.
Men nu fick jag då äntligen komma till Ö:n som inte är allt för långt bort från min hemstad, jag menar sjukt att man inte har varit över, när man har tillgången att båten går härifrån. Det va en händelserik vecka, vi besökte det mesta och så fick jag ju se vad K bor och allt det där som hon pratar om, som man förut inte haft någon aning om.

Samma dag som vi åkte, så va jag även över på Öland med båten ,det va marknad i Byxelkrok. Vi är ett gäng som alltid åker över, vem som helst får hänga med, men det är tre fyra stycken som alltid åker. Min kompis H hängde med förra året och fick mersmak så hon va även med i år=O) Syrran och hennes familj åkte åxå med båten i år.

Sen har det mest varit jobb och häng med vännerna, ett och annat poolparty har det blivit, närmare bestämt ett.. hahaaa.... men vi hade ett litet igår med min syrra och hennes dotter. Så två kan man ju säga att V har haft, där jag har haft turen att få va med.

Jag, H och hennes föräldrar har bokat biljetter och ska åka å se julshowen med dom tre SSS, alltså Sanna, Sonja och Shirley... ska bli hur kul som helst, fast det är ju några månader kvar=O) Men tiden går fort, så det smäller bara till så är det den 10 december.

Nähe, nu ska jag klä på mig och ta tag i denna dagen, ha d bäst

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar