lördag 14 november 2009

Svininfluensa, Vaccin eller inte!!!

Ja då har den där grisflunsan börjat komma en närmare, frågan är ju bara om man ska ta sprutan eller inte. jag har sagt NEJ från början, så egentligen borde jag stå fast vid det. Jag tycker att vågskålarna för JA och NEJ väger lika mycket, så då tycker jag att det kvittar, visst då kan jag lika gärna göra den, men då kan jag åxå lika gärna låta bli. Då låter jag ju helst bli, får då behöver jag inte slösa min tid med att sitta och i kö i timmar (kanske) för att ta en spruta som tar en sekund. Dessutom HATAR jag sprutor.

Men nu har jag fått veta att jag ligger i en riskgrupp med min astma och pälsdjursallergi, dessutom sa dom till mig på mig på jobbet att, du kanske inte blir smittat, men DU kan ju vara en smittbärare och göra andra sjuka, å det fick mig att tänka om, Denisé sa samma sak hon. Jag skulle ju aldrig förlåta mig själv om jag smittar ner skrot, och hon får konsekvenser sen.

Så Denisé å jag sa att vi skulle gå tillsammans och ta den där himla sprutan, för själv kommer jag inte gå, då låter jag hellre bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar