måndag 30 januari 2012

Funderingar!!

Jag har tänkt på en sak!! Asså bara för att man är homosexuell. Måste man då visa det hela tiden?! Genom att t.ex bära på nån symbol såsom såna där knappnålar man köper för å stödja vissa saker. A att man kanske har en sån knappnål med homo-flaggan eller kvinno-tecknet eller dylikt. Är det verkligen nödvändigt att springa på pridefestivalen bara för å visa sig stolt för vem man är?! Heterosexuella behöver ju aldrig bevisa sig. Dom behöver aldrig komma ut, dom behöver aldrig förklara hur dom visste att dom va hetero. Jag vill ju liksom bara leva ett enkelt vanligt Svensson-liv, trots det att jag är lesbisk.. Jag kan ju inte rå för vad jag tänder på liksom. Å jag har absolut inget behov av att bära symboler hit å dit å skrika ut vem jag verkligen är. Det handlar verkligen inte om att jag inte vill visa vem jag är även om jag ff försöker smälta att jag är det officiellt nu, å inte bara i mitt huvud. Jag behöver inte låtsas att den där killen är snygg trots att jag knappt såg honom för att jag kollade in flickvännen istället då när min kompis spanade in killen å måste påpeka att han va väl snygg. Jag vill verkligen komma till den dagen då jag känner mig riktigt trygg att bland mina vänner kunna känna mig ärlig å inte ska skämmas för å säga som det är :) Som sagt känner mig inte helt 100 % trygg bland mina vänner än å min familj än, fast att alla tagit det bra. Men d handlar bara om att jag själv måste ta det med ro :) blev lite snurrigt här nu, men d handlar om att jag skrev direkt från hjärtat utan att tänka en bra formulering ;) men hoppa ni e m på hur jag menar iaf!! :)

2 kommentarer:

  1. Tyvärr är det ju så att folk fortfarande reagerar ganska mycket på homosexualitet... och visst, vi behöver ju inte alls gå runt och skrika ut att vi är lesbiska och stolta och ha på oss olika tecken som flaggor och örhängen... Men jag tror att ju mera vi syns ju mer kommer vi accepteras och en dag inser nog alla att dom känner någon som är gay å då blir det tillslut vanligt eller en del av normen och då kan vi få vara bara oss själva...
    Lite "syns inte - finns inte"...
    Å jag lovar... alla är inte extrema och Pride är fantastiskt ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahahaa.. du e ju för go =) Tack för ditt kloka svar!! Jag har faktiskt funderat mer å mer på pride-festivalen sen du sa att d va mer än bara det som media speglar. Så vem vet, jag kanske dyker upp där nån gång =)
      Å du har ju rätt i det du säger, men det är synd att man inte bara kan få va sig själv utan slåss för det.

      Radera