tisdag 24 februari 2009

En dag med Vican

Hej alla glada!

I dag har jag umgåtts med min kompis Vican, hon den underbara saken=) kom hit och hade med sig cheesburgare, som vi tryckte, ja mest ja=) Sen drog vi hem till min mamma, men hon va ju tråkig och stod i telefon så henne kunde man ju inte prata med, sprang runt och snodde lite saker=) (fast det berättade jag ju) så när vi skulle åka, hade Karro kommit hem, som har varit utomlands i två veckor, och dess för innan varit på Gotland sen innan jul, så det va jättekul att träffa henne. Men jag hann ju träffa henne innan hon åkte utomlands, men det va i två dagar bara, vi brukar typ ses varje dag nästan när hon väl är hemma. Så nu skulle hon va hemma en vecka, så då träffas vi ju. Dessutom kommer hon ju på festen på lördag, som Hanna ska ha.

Sen drog vi till maxi och hämtade kläderna som jag skickat efter till min systerdotter i födelsedagspresent. Dom va jättesöta, en liten jeanskjol, med en rosa blus och en jättetuff vårjacka. Så det blir nog kanoners. Hoppas bara att syster tycker det med=)

Sen va vi hemma hos Vican, fick mat ännu en gång, Lasagne gjorde hon, kanoners det med. Sen drog vi en repa på stan innan hon va snäll och skjutsa hem mig. Fick en lampa av henne också, hon tyckte det va dags att byta ut den gröna fula, jag fick för några år sen, av henne med faktiskt. Det blev jättefint, lite annat sken. Det är alltid roligt med något, även om man får det av någon annan, jag menar det blir ju nytt för mig.

Fast jag har lite svårt att gå på secondhand och handla, vissa saker blir jag lite äcklad av. Man vet ju inte vem som har haft det. Får jag nåt av min kompis som jag vet hon köpte nytt när hon införskaffade sig prylen då är det helt ok. Men köper jag gardiner eller nåt annat i tyg, eller för den delen glas och porslin, då, nä kan inte riktigt det. Ja en ljusstake eller nånprydnadssak så men nä.... har lite fobi.

Nehe, nu ska jag gå och tvätta ur vaxet i håret, sen blir det tv. God natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar