torsdag 12 februari 2009

Trapphusen

Jahopp, idag har jag städat trapphusen, vilket känns som ett ogjort jobb idag, när det snöar. Men det mäste ju ändå göras. Egentligen är det ganska skön avkoppling, man går där i sin egen takt och lyssnar på musik. Kommer någon granne ibland och säger nåt, men jag brukar ju alltid få säga "va sa du" eftersom jag har så hög musik=) men det är rätt trevligt.

Resten av dagen vet jag inte vad jag ska göra med, jo ja ska väl rensa lite bland tidningar och reklam, har fått nån slags energi där jag har fått för mig att göra om och rensa ur (vilket i sig är bra) men jag blir alltid lika förvånad över mig själv. Eftersom jag tillhör den gruppen människor som är RÄDD för förändring. Det kan alltså handla om att flytta ett par ljusstakar till ett annat bord eller nåt annat smått. Jag vet att jag är löjlig nu, men har man vant sig är det inte alltid lätt att ändra på det, för oftast är vi människor så bekväma av oss. Men för dom flesta handlar det ju om lite större förändringar än et par ljusstakar=)






På lördag är det alla hjärtans dag också till råga på allt, då sitter man där som singel och undrar vad det är för fel på en, som inte har lyckats hitta en karl. Fast jag fick faktiskt ett kort idag, från min gammla granne Marie som är så snäll. Hon tänkte i alla fall på mig, det va gulligt. fast jag ska inte säga något. Jag brukar också va dålig på att uppvakta dom jag tycker om. Men oftast handlar det om att jag inte har pengar att gå och köpa nåt, men om så vore fallet så skulle jag ju naturligtvis göra det.. Fast nu slog det mig att man inte behöver köpa, man kan ju göra något själv, det är väl nästan roligare att få något som någon annan har gjort, eller har jag fel?!


Nähe, nu måste jag hoppa in i duschen och se till att få i mig lite mat.

Ha d gött

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar