torsdag 26 februari 2009

Soft dag!

Hej!

Idag gick jag upp framåt elva, tog en dusch, gjorde mig i ordning och satte mig en stund vid datorn, tills mamma kom. Då åkte vi till syster för att va barnvakt medans hon jobbade. Det gick ju inte jättebra direkt, Linn grät som bara den och va jätteledsen. Men hon va så sjukt trött, för det hade varit mycket för henne. Så hon höll på att somna nä vi satt på golvet och lekte, så det va bara att stoppa henne i sängen en timme tidigare än vanligt och hoppa över mellanmålet. Det fick vi ta efter, men hon va liak kinkig då, fick sitta och mata henne i famnen. Men sen va hon så go och glad. Så det va väl mest för att hon va så trött. Men så är det ju ibland.

Följde med mamma hem till Svalliden sen, skulle hänga med Karro. Så där har jag varit fram tills för en timme sen ungefär. Vi bara va, gjorde inte så mycket. Lurade docj hennes mamma att köpa semlor när dom va och handlade, för jag har inte ätit någon i år, eller nu har jag ju det=) Hon är så lättlurad och snäll så hon köpte semlor.

Tog sen en promenad hem, ganska skönt såg typ bara fyra bilar, och skön temperatur va det med. Brukar annars dö av värmeslag när jag ska gå fullt påpälsad.

Nu sitter jag och väntar på att Medium ska börja, under tiden lyssnar jag på min nya favoritlåt med LS (Lasse Stefanz) - Orden mor min sa. Den är såååå fin, man blir helt sentimental. Den handlar om att sonen/dottern flyttar hemifrån och dessutom till en annan stad, och så träffas dom inte så ofta, men grejen är i alla fall den att han/hon alltid är välkommen hem igen om det är så att han/hon vantrivs. Väldigt fin, det är ju så det ska va tycker jag. Barnen ska alltid kunna komma krypande tillbaka till sina föräldrar, vad som än har hänt.

I morgon börjar äntligen så ska det låta igen=) med Sonja Aldén i et utav lagen=) gutt, det ser jag verkligen fram emot.

Nä nu får det va nog för i dag. Ha d bäst

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar