onsdag 11 mars 2009

Beroende!

Jag läste precis en blogg som jag följer och hon hade skrivit om rökning. Stod tydligen någon artikel i tidningen om det. Så jag kommenterdae den och så här skrev jag. (lite mer blev det nu när jag skrev här) Alla människor har ett beronende av ngt slag, röka, snusa, godis (vilket jag har) coca cola och alkohol, ja d finns många många fler, men detta är väl dom man hör mest om. Jag hör av många att jag borde sluta äta godis för d e inte bra, ok slutar du röka då? (eller vad personen i fråga har för beroende) Nä?! Ok då slutar inte jag äta godis. Så är det, det är precis lika svårt att sluta äta godis som att sluta röka. Eller alla beroenden som finns, som vi människor har är svårt att sluta med. Jag tror i och för sig att man kan sluta, men inte för att det står artiklar om att det inte är bra och alla runt omkring talar om för dig hur farligt det är. Nä sluta kan du endast göra om du själv har gett dig fan på det. Det är bara du och ingen annan som kan styra vad du gör och inte gör. Men däremot uppskattar jag att mina vänner bryr sig och talar om att nu börjar det gå lite för långt, för då kan jag få en tankeställare och därifrån bestämma mig.

1 kommentar:

  1. Det har du så rätt i lollo.. vilket beroende du än har så är de lika svårt att göra sig av med det.. och jag tror man själv måste ha viljan att sluta..

    kram Åsa

    SvaraRadera