fredag 6 mars 2009

Frustrerad!!

Idag kom det ett brev i lådan, där det står att jag har fått avslag på min ansökan om att få arbetslöshetsersättning från alfakassan. Nu vet jag inte vad jag ska göra, för jag bor ju själv och har en del räkningar som alla andra. Men ringde ett nummer idag som jag fick tips om från arbetsförmedlingen, så på måndag hoppas jag kunna prata med den kvinnan jag fik tag på, för hon hade ju inte tid idag. Så jag ska försöka njuta av helgen och hoppas att allt löser sig på måndag.

Igår va jag och mamma återigen barnvakt åt skrutt. Hon har lärt sig att gå med gåvagnen (eller vad det heter) fast man måste fortfarande gå bakom och styra, men man behöver inte hålla i så länge det är raksträcka, sen håller hon siig i bordet och går längs med fram och tillbaka. Hon till och med står själv i några sekunder=) hon är så duktig min lilla skrutt. Jag säger att om två veckor går hon, det är ingen annan som håller med. Men jag älskar att slå vad=) så därför tog jag denna korta tid, och hon är ju så nära.

I morgon ska mamma och jag gå på stan och köpa present till en som fyllt 25. Vad köper man??? Det är en kille dessutom. Men det löser sig nog i morgon. Sen blir det kalas på söndag.

Vad har man gjort denna vecka då, inte mycket. Va i och för sig en snabbis i Västervik med syster igår också, alltid lika trevligt att åka dit tycker jag, det är så mysigt. Medans syrran gjorde det hon va där för, gick jag runt med Linn i vagnen så hon skulle somna, gick och fönstershoppade för det va så härligt väder och så gutt att gå där nere i hamnen.

Nu ikväll har jag varit hemma hos mamma och pappa, och deras grannar. Käkade och kollade så ska det låta, rätt lag vann ju också=) GUTT, go Jill Johnson och Martin Stenmarck.

Nä det va allt ha d

1 kommentar:

  1. Men du får ju höra av dej om du åker till storstan. :-) Vore kul o ses.

    SvaraRadera