onsdag 25 november 2009

Tandläkaren och Pernillas Jul!!!

Idag har jag varit hos tandläkaren, tror jag skrev förut om att jag va trött på folktandvården och började på mitt jobb istället (Elmborgs Tandvård) Så idag va första gången jag va hos min nya tandläkare då=O) Jag brukar alltid va nervös, för jag tycker det är obehagligt och gör ont. Fast idag på något konstigt sätt va jag inte alls nervös förran jag kom dit, då M kom med ett stort leende och gned med händerna nöjt=O) men det va ingen större fara, det kändes ju ingenting, kan inte fatta att alla tandläkare och sköterskor inte är lika mjuka på handen, har haft tre olika tandläkare, nu fyra. I mitt liv, men ingen har varit bättre än min nya, å nu säger jag inte detta för att jag känner henne....
Hon kollade läget och konstaterade hålet som jag behövde laga, som även folktandvården hade gjort, men M nöjde sig inte där, hon va och lagade på ett annat ställe med=O) Å på fredag ska jag tillbaka för att putsa(??) och kolla om jag kan bleka min ena framtand, som jag tydligen har slagit i så den har blivit gul, d va en hel historia om varför den har blivit gul. men den kan jag inte återberätta, det va lite över min kompetens nämligen hahaa...

Nu sitter jag och väntar på att Pernillas Jul ska börja på Tv4+. Det är Pernilla Wahlgren som har gjort fyra program som ska sändas fram till jul, där hon har bjudit hem vänner som hjälper henne å göra lite julmat och julpyssel.. ska bli mysigt å se. Jag älskar julen, även om jag inte är så mycket för att pynta å dona, men d är en mysig helg. Där man får långledigt och umgås med nära och kära.
Det är ett lugn som infinner sig i kroppen som inte har förmåga att visa sig annat än vid jul. Men jag tycke heller inte om all denna julhysteri redan i september oktober, jag vill fylla år först, vilket jag inte gör förrän den sista november. Men jag får väl se till att lära mig leva med hysterin, va ju jobbigare när man va liten, nu e jag snart 25. Så kanske borde ta och skärpa mig=O) Ja menar min stackars bror fyller ju den 22 december, så för honom är det värre. Å tänk ddom som fyller på själva julafton då=( jaja.... man vänjer sig, oftast är det bara när man e liten som det spelar störst roll.
Men jag e ju lika barnslig än, när det kommer till min födelsedag=O)

Jaja... nog tjatat för idag, ha d

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar