onsdag 27 januari 2010

Varje dag är ett äventyr!?!?

Eller?!?!?! Det tror jag i alla fall, man kanske inte är med om jättestora äventyr, dom kan va små, det beror ju lite på vad man ser som äventyr. Men idag va jag i alla fall med om ett, eller nu ikväll när jag skulle åka hem från jobbet. Åker buss nu den här årstiden, bussen går 1 gång i timmen ut hit till Norrby, när den kommer in till stan igen gård en ut till Kristineberg. 19 över hit och 47 till K-berg tror ja.. jaja!! I alla fall den brukar komma in runt tio kvart över när den kommer från K-berg, å idag när den kom så ställde den sig på fel sida för att åka hemåt mig, så istället för att stå ute och frysa fick jag åka runt K-berg, för bussen va så sen, så den hade i princip "bytt" tider på turerna, vilket inte va av mening utan för allt snökaos.
Så jag åkte gladeligen runt, men när vi om in till stan igen, så fick vi tre eller två blev vi bara som skulle till Norrby, åka taxi hem för bussen va tvungen att åka till K-berg igen för att komma rätt i tidtabellen. Hahaa.. ett litet äventyr, i alla fall i mitt liv!!
Å jag klagar inte för det va ju gratis. Funderar på om man får åka in en timme tidigare i morgon för att inte komma för sent till jobbet. E ju onödigt att komma sent om det skulle vara så att bussen e sen imorgon med. Jag har ju inte så mycket för mig så det spelar ju ingen roll om jag e på stan lite innan. Annars kan jag alltid gå upp på jobbet å läsa Se & Hör=O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar