tisdag 2 februari 2010

Förbaskade väder!!!

Ja det säger jag verkligen, jag är inte någon vintermänniska. Visst tycker jag snö är mysigt, och det får gärna va snö julafton, men sen räcker det!! Igår skulle jag ju inte till stan och luncha med min "mammi" sagt och gjort så går jag ner till bussvändplatsen och ska vänta, men drygt 100 meter därifrån, så halkar jag och min högra fot vrider sig utåt, jag faller mot marken utan att hinna tänka, så hör jag hur mitt knä likt en påse med knäckebröd som smulas sönder knäcker så högt att hela området hade kunnat höra det.
Jag blir liggandes på backen och tar mig inte upp, smärtan jag känner är inte nådig. Det svartnar för ögonen, och svetten börjar lacka. Det kommer en snäll dam och frågar hur det gick, hon kunde tyvärr inte hjälpa mig upp, för hon hade själv varit å ramlat å hade en ryggskada. Men som tur va så va ju min "mammi" på väg, så när jag väl lyckats ta mig upp (själv) så ringer jag henne i panik, och hon likt en hjälte kommer i ryk och drag <3
Igår kväll blev det ett besök på akuten, Hanna va snäll och följde med. Två timmar fick vi sitta där, sen blev det att köpa mat, och hem å äta. Sätta sig i telefon och ringa alla jag hade härjat med=O)

Syrran ringde idag, å såklart skulle ju skrot, "få" telefonen=O) Men det fick hon ju inte såklart, eftersom syrran pratade i den, men efter en stund så va skroten i telefon och lyssnade och hörde faktiskt att det va jag, Lollo, Lollo hörde jag=O) Såå kul!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar